מה שחברות תקשורת לא יספרו לך, אבל מאוד כדאי לך לדעת

מה שחברות תקשורת לא יספרו לך, אבל מאוד כדאי לך לדעת

כחלק מתהליך התרחבות (זה לא אנחנו, זה אתם!) ובהמשך ישיר למיתוג החדש שלנו שעלה ביוני האחרון, מתיחת הפנים שלנו כוללת גם את פלטפורמת הבלוג הזו, דרכה, כך אנחנו מאמינים, תוכלו להכיר אותנו טוב יותר, להבין מה אנחנו עושים ולאמץ בחדווה (יחסית) את פלאי הטכנולוגיה ששוטפים את הזירה העסקית בכל טוב.

אז, נעים לנו מאוד להכיר!

החלטנו לקום ולהגיד את מה שאף אחד לא אומר כמו שצריך. למען האמת, זו אחת הסיבות המרכזיות שהביאו אותנו לכתוב ולהקים את הבלוג הזה. אחרי שייעצנו לארגונים בארץ ובחו”ל, הקמנו תשתיות (Data-centers) כמעט בכל היבשות ובנינו ממשקים מגוונים, עם ארכיטקטורות בענן פרטי, ציבורי וגם במודל היברידי – הבנו שקיים פער בין תפיסת הענן בעולם, לעמדה של ארגונים בארץ בנושא הזה.

To Be or Not To Be? That’s Not the Question

אחת ההבנות הברורות שכולם מסכימים איתן היום היא שהשנים הקרובות תהיינה קריטיות להישרדותם של ארגונים רבים – בתקופה בה חדשנות טכנולוגית גוברת על קיבעונות ישנים שנוסכים תחושה מדומה של ‘בחירה בטוחה’ – מי שדורך במקום, בעצם הולך אחורה. במילים אחרות, אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מחוץ למגרש, צופה מהצד על מה שכולם כבר מבינים, ולהצטער על ההחלטה לא להחליט.

בתקופה בה חדשנות טכנולוגית גוברת על קיבעונות ישנים שנוסכים תחושה מדומה של ‘בחירה בטוחה’ – מי שדורך במקום, בעצם הולך אחורה.

באופן אישי, אנחנו לא טיפוסים הרפתקנים במיוחד, וגם לא חובבי סיכונים. בדיוק כמוך גם אנחנו אוהבים את העסק שהקמנו, כמוך גם אנחנו עושים תוכניות לטווח הרחוק, וכמוך גם אנחנו נזהרים בבחירות שלנו מתוך כוונה לעשות מעברים נכונים ומדויקים לנו. אך תהיה הבחירה אשר תהיה, להישען אחורה ולא לקבל החלטה – זו אינה אופציה מבחינתנו. השאלה תמיד היתה (ותישאר) ‘איך?’, ולא ‘האם?’.

אז מה זה הענן הזה שכולם מדברים עליו? זה לא מסוכן? זה לא יקר? למי זה מתאים בכלל?

ניתן למחקרים לספק את התשובות. חברת Right Scale הבינלאומית חקרה את נתוני אימוץ טכנולוגיית הענן ברחבי העולם בתחילת שנת 2015, והמסקנות שהיא הגיעה אליהן יעזרו בהבהרת התמונה, לפחות בכפר הגלובלי:

בכל הקטגוריות הנשאלים דיווחו על עלייה בשביעות הרצון לאחר המעבר לענן

גרף שביעות רצון

כן, התוצאות מדברות בעד עצמן

ענן ציבורי גרף

המשמעות: יישומים ואפליקציות עסקיות – ללא כל תשתית פיזית בארגון

שימוש ב-IAAS
מסקנות מפורטות יותר אודות ממצאי המחקר הזה תוכלו למצוא בפוסט סקירה שהקדשנו במיוחד לטובת העניין, אולם לצורך הדיון הנוכחי התוצאות מובהקות למדיי ומחדדות את הנקודה איתה התחלנו: רוב העולם כבר (לפחות) דורך בענן – כדאי גם לך להצטרף, ויפה שעה קודם.

 רוב העולם כבר (לפחות) דורך בענן – כדאי גם לך להצטרף, ויפה שעה קודם.

אז איך עוברים למערכת תקשורת בענן בצורה נכונה?

הלקוחות החדשים שלנו תמיד מופתעים מכמה המעבר היה “חלק”, ועד כמה המערכת החדשה שהטמיעו מצליחה לחולל שיפורים במהירות ובאינטואיטיביות, עד כדי כך ששוכחים איך זה היה קודם (יותר נכון, איך אפשר היה קודם?).
היופי בטכנולוגיה הזו הוא שדוקא המחיר הוא לא השיקול המרכזי בבחירת המערכת הנכונה. כלומר, כסף הוא פאקטור חשוב בכל בחירה עסקית שעושים, זה ברור, אך במקרה הזה עבור רוב האירגונים הוא לא מהווה דיל-ברייקר ברגע ההתלבטות, משום שפתרון תקשורת בענן יהיה תמיד חסכוני יותר מכל פתרון פיזי שקיים בשוק, ואינו דורש רכישה או ניהול פנים ארגוני של שום ציוד (ראש שקט, כן?).

אז איך בכל זאת בוחרים?

בראש ובראשונה אתם רוצים מערכת תקשורת שמתאימה בדיוק לכם – כזו שתגדל איתכם (אמן!) בבוא היום ותצליח לשלוח זרועות גם מעבר לים אם תחליטו לפתוח עוד ועוד סניפים, ועדיין לשמור על האפשרות לנהל אותה במקום אחד.
מערכת שתוכל להיטמע בכם – ולא אתם בה, כזו שתוכלו לנבא את ההוצאה החודשית על שירותי תקשורת בהתאם להיקפי הפעילות הממוצעים שלכם, בלי הפתעות מיותרות. ובכלל, שהפיצ’רים שבה יתאימו להיקפי הפעילות ולתחום העיסוק של הארגון. אלו הדברים הבולטים שחשובים לכל בעל/ת עסק.

אם כבר יש לך עסק קיים, העברה של מערכת התקשורת הנוכחית שלך למערכת תקשורת בענן, שקולה להחלפת ספק תקשורת פשוטה, רק שבמקום מרכזיית IP רגילה, מקבלים מרכזיית IP על גבי שרתי ענן. המשמעות היא שניהול הטלפוניה הופך להיות וירטואלי, שהגישה למערכת יכולה להתבצע דרך ממשק אינטרנטי מכל מקום בעולם, שאין לך שום התחייבות לכמות שלוחות או מינימום של דקות שיחה, ושעל כל הטוב הזה סביר להניח שעוד אפשר יהיה לצמצם בעלויות ולחסוך.

כל זה נשמע טוב, ויש עוד הרבה מזה במערכת עצמה. המשך קריאה בבלוג שלנו יכול לעזור לך בקבלת החלטה נכונה – אנחנו מזמינים אותך להירשם לניוזלטר לקבלת עידכונים על פוסטים חדשים שעולים לבלוג באופן תדיר, וכמובן, לספר לנו מה מעניין אותך, על מה היית רוצה לדעת יותר ובכלל, לשתף אותנו מה חשבת על התכנים ולשאול שאלות מאתגרות. הנה, זה המייל שלנו: webmaster@voicenter.co.il, נשמח לשמוע ממך!

צוות Voicenter